Előre leszögezem, nem önfényezek, szerintem bárki így érezheti, ha benéz hozzánk...
5. éves marketingszakos egyetemistaként nap-mint-nap sokkol, hogy milyen hallgatóság van karnyújtásnyira a marketinges diplomától...
Azon nem csodálkozom, hogy sokan egy kezükön meg tudják számolni, hányszor olvastak blogot életükben...
Azon se, hogy mások azon csodálkoznak, hogy én ÖNSZÁNTAMBÓL, 'just for fun' hordok haza a könyvtárból marketinges könyveket...
Nagyon elfoglalt közgazdák vannak ám felénk...Nincs idő olvasni...
De ilyenkor belémhasít a kérdés, ők mitől érzik magukat naprakésznek? Hogy merik bevállalni, hogy úgy kerülnek ki az egyetem falai közül, hogy nincs semmilyen aktuális információ a fejükben, csak azt látják, tudják, ami az utcán és a TV-ben szerepel? Meg azt, amit a tanárok a 4-5éves könyvekből előadnak? Nincs semmi szakmai tapasztalatuk sokszor, akkor legalább már naprakészek legyenek, nem?
Aki erre a pályára készül, miért nincs benne egy természetes tudásvágy?
Miért nem akarja tudni, hazánkon kívül milyen kampányok folynak? Kik a nagy marketingesek? Milyen a jó reklám? Nem azt mondom, hogy az a jó, ha valaki-mint én- napi minimum 1-2órát a reklámok, reklámblogok nézegetésével tölt. Nem szabad átesni a ló túloldalár sem, de azért szerintem meg kéne, hogy legyen mindenkiben egy egészséges kíváncsiság. Annyira változatos képlékeny, és izgalmas a marketing szerintem...
Megértem, hogy aki számviteles, vagy bkv ellenőr, az nemnagyon akarja továbbásni magát a szakmája mélységeiben. De szerintem a marketing, a reklám egy olyan világ, amiben nem lehet, és nem szabad nem informálódni folyamatosan.
Saját tapasztalataim:
1. Egyik előadáson bemutatták a T-mobilos, szarrá rágott flashmobot.(a youtube-on ha beírod, hogy flashmob, ez az első találat! közel 15 millió néző!) A tanárnőnek is feltűnt, igen sokan nézték érdeklődve. A videó végén megkérdezte, hányan láttak már flashmobot, akár videón, vagy hányan tudják egyáltalán, hogy mi az. Szűken véve a fél terem tette fel csak a kezét (és vajon mennyi a sunnyogó...)
Hogy lehet az, hogy valaki ennyire nem update?
2. Egy beadandó kapcsán mondtam, erre emlékszem, hogy benne van a Sas könyvben.
Milyen Sas könyvben?
A Sas István könyvében, az Ötletes reklámban.
Még nem hallottam róla.
3. Ogilvy könyvéből mondott a tanárnő egy általam is használt idézetet, és hozzátette az írójának a nevét. A teremben 4-en voltunk, akik hallottuk már a nevét...
4. Egy gyakorlaton az autók reklámjairól volt szó, azon belül is a felsőkategóriás autókéról.
Bemutatták ezt a reklámkampányt, először az első 3 képet csak. Megkérdezték viccesen, hogy vajon tudjuk-e, hogy ki az, aki erre rákontrázott. Aki nem szorosan ebbe a szektorba tartozik, de beszólt ő is. Bemondtam, hogy Bentley. Dermedt csend, mindenki rámnéz, vissza a következő diára. Igen, ő az. Még a tanárnő is megkérdezte, honnan tudom... Ha már egy reklámot n + 1szer látod, megjegyzed:)
5. Az egyik srác benyögte, hogy az Audi ezzel a kampányával valami Effie-t nyert...
Tudod mi az az Effie?
Nem.
És szinte naponta belefutok egy ilyenbe.
Kötelezővé, vagy legalábbis kötelezően ajánlottá tenném blogok és bizonyos könyvek olvasását...
Nem csak a hallgatókkal, a hallgatói érdeklődés hiányával van a gond. Nyugdíjjazásra váró tanárok diavetítővel Hurka-gyurka előtti reklámokat mutogatnak... De az oktatásba nem akarok belemenni, nem akarok vitát, a hallgatók hozzánemállásával van a legfőbb bajom...Mert bár furcsának tűnik, sokan minden gyakorlati tapasztalat nélkül
Úgyhogy ezenel közhírré tétetik-és egyben levédetem az ötletet:)- ,
indítok egy 'könyv ajánlom-nem ajánlom' rovatot.
2-3 hetente megpróbálom elmesélni 1-1 könyvvel kapcsolatos élményeimet, mi tetszett benne, mennyire éri meg elolvasni. Szigorúan a magam szubjektív véleményem alapján.
Egyenlőre ezt az ötletet hiánypótlónak tekintem a blogok eme szektorában (R). Főleg marketinges de élvezeti könyveket hozok majd, melyek nem fogalmakat magyaráznak agyba-főbe, hanem élvezetes történeteken keresztül szórakoztatóan okítanak.
Az egyetemi könyvtárból már minden szimpatikus borítójú könyvet kivettem, van miből csemegézni:) (itt szögezném le ismét, nem szponzorál engem senki, még könyvkiadó se, a könyveket önkényesen, főleg borító alapján választom, én magam is könyvtári példányokat olvasok-védjük a fákat, talán 3-4db saját marketinges könyvem van)
Addigis, míg kiválasztom, mi legyen az első nyalánkság, ha valakit érdekel, én milyen blogokat olvasok, katt.